reklama

Som z Liptovskej Kokavy a hanbím sa, zn. Ingrid

Áno, viem. Ľudia, deti vo svete hladujú a umierajú vo vojnách a z globálneho hľadiska je život jednej medvedice nepodstatný. Ale! Prípad Ingrid sa ma osobne týka. Som totiž z Liptovskej Kokavy. Z obce, kde medvedicu popravili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (133)

Celé detstvo som prežil na krásnom Liptove a aj keď som odcestoval do zahraničia, všade vo svete som o Slovensku a hlavne naších Tatrách hovoril len pekne. Povzbudzoval som Američanov, Kanaďanov, a momentálne aj Čechov aby zašli na Liptov a nebudú ľutovať. Precestoval som svet, videl veľa krásných miest, ale ten výhľad na Krivaň cestou domov je vždy najkrajší. 

Vždy som veril, možno naivne, že Liptov je to miesto, kde má príroda prednosť pred ľudskou nenásytnosťou, krutosťou a aroganciou. Že Liptov je miesto, kde si ctíme a rešpektujeme zvieratá a prírodu, z ktorej sme vzišli a ktorej sme bohužiaľ súčasťou. Že je to miesto, kde sa ľudia a zvieratá navzájom toleruju. Bohužiaľ posledné dni ukázali, že tomu tak nie je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, chápem, že medveď je nebezpečný predátor, že ich je u nás veľa, lenže spôsob, akým sa "ochránari", starosta obce a policajti zachovali nemá s ľudskosťou nič spoločné. Cítim zlosť, keď títo ľudia v televízii arogantne, alibisticky prejavuju ľútosť a obhajujú svoje činy. Vraj nebolo iné riešenie. Nuž ako sa hovorí, kde je vôľa, tam je cesta. V tomto prípade vôľa zachrániť medvediu rodinu nebola. Peniaze, osobný prospech, alebo čokoľvek iné bolo dôležitejšie ako život, materinský cit a dve siroty, ktore po Ingrid ostali.

Zvieratám sme slobodu zobrali už dávno. Vďaka nám ľudom a našej nenásytnosti už nemajú, kde hlavy skloniť. Zabúdame však, že oni tu boli dávno pred nami, rešpektovali nás, počúvali naše rozkazy a akceptovali, že sme silnejší. Medvedici Ingrid sme však okrem životného priestoru zobrali aj jej dve malé a neskôr bez kúska citu popravili tým najohavnejším spôsobom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Liptov bude vždy môj domov, lenže poprava, ktorú "kompetentní" vykonali už navždy zanechá jazvu na srdci tohto krásneho kraja. Veľmi sa hanbím, že som z Liptovskej Kokavy, ktorá je momentálne tá obec, kde sa bezcitne zavraždí matka, ktorá hľadala ochranu pre seba a svoje mladé, no miesto toho dostala guľku. Ingrid už je na druhom svete a verím, že mladé sa otrasú a snáď prežijú pekný medvedí život. A nám luďom želám, aby nás matka príroda šetrila, keď sa raz ukáže v celej svoje sile a zoberie to, čo jej patrí naspäť. Ľudia bez prírody žiť nedokážu, príroda bez ludí áno. 

Marcel Fronko

Marcel Fronko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stále relatívne mladý vyštudovaný ekonóm z Liptova. Kariéru v americkej IT firme som zavesil na klinec a odchádzam na skusy do Peru. Mám rád cestovanie, šport, halušky, dobré pivo a svojich priateľov. Viac zážitkov na blogu www.elmundo.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu